Braussi.reismee.nl

Koala Adventures

Alweer een tijdje geleden kwam ik met Tessa voor de tweede keer aan op South Molle Island. Dit is een van de Whitsundays Islands aan de oostkust bij Airlie Beach. De vorige keer waren we hier op een tour om te genieten en te feesten, maar nu was het tijd om te werken! Na veel telefoontjes hebben we dit baantje te pakken gekregen en we keken er erg naar uit!

Bij aankomst hadden we gedacht dat we werknemers van de vorige keer tegen zouden komen, maar dat bleek echter niet. Met een gekke smoes vertelde Maria (de manager/vrouw van de baas/onze baas): all staff has left, because they all went to travel together. Nou wij wisten wel beter, want van anderen hadden we gehoord dat er problemen waren met de baas. Desondanks zijn we met een positief gevoel aan het werk gegaan en het was GEWELDIG!

Vroeger was dit eiland een resort, maar door een cycloon was dit allemaal verwoest en nooit meer gerenoveerd vanwege geldtekort. Nu is het door de weeks een tour voor voornamelijk backpackers en in het weekend is er niemand behalve de staff. Elke tour duurt 3 dagen. De eerste dag komen de twee boten aan met zo’n 100 backpackers en daarvoor moet er eten en entertainment worden verzorgd. De volgende dag wordt er ontbijt, lunch en avondeten verzorgd. Ook gaat iedereen mee de boot op om vervolgens te gaan snorkelen en naar het mooiste strand ooit te gaan: White haven beach! (jaja hier mocht ik elke week heen). Wanneer iedereen verbrand en half dronken van de goon de boot af komt wordt de laatste avond altijd spetterend afgesloten met karaoke. Tijdens de karaoke en de rest van de avond gieten Tessa en ik natuurlijk iedereen vol met goedkope sangría, bier en slechte cocktails, maar hé dat is altijd beter dan goon! De laatste dag lukt het bijna iedereen om vroeg z’n bed uit te komen om een mooie wandeling te maken naar de top van een van de bergen. Hier heb je een prachtig uitzicht en daardoor staat het ook bekend als een van de mooiste wandelingen volgens National Geographic. Daarna kunnen mensen nog zwemmen met batfish en dan is het alweer tijd om dit mooie eiland te verlaten. Hop iedereen uitchecken en lief lachen als je iemand voor de zoveelste keer weer moet vertellen dat ze moeten betalen voor hun snorkel wanneer ze die kwijt zijn geraakt. Binnen een uurtje zijn ze weer terug in Airlie en op woensdag komt die middag dan weer een volgende groep. De groep die op vrijdag vertrekt heeft natuurlijk geluk, want die avond geven we op het vaste land een afterparty in de Down Under Bar. Alsof we nog niet moe zijn en nog lang niet genoeg hebben gedronken deze week.

Jaja die 6 weken waren daar zeker vol te houden en het is veelste snel voorbij gegaan! Ik heb de leukste mensen ontmoet, vrienden voor het leven gemaakt, veel dingen geleerd en zelfs betaald gekregen voor dit allemaal! Een betere baan in Ozzie had ik me niet kunnen wensen.
Oh en die baas was zo erg nog niet als je hem maar snel z’n drank gaf.

Airlie Beach heb ik toen helaas in moeten ruilen voor Melbourne, maar gelukkig maakte het weerzien van de familie dit helemaal goed! Samen hebben we intussen twee weken rondgereisd in Australië. Zo hebben de kerst gevierd in de woestijn bij Alice Springs en Oud en Nieuw gevierd in Sydney! Hierna zijn we naar Auckland gevlogen en hebben we een week hier in het prachtige Nieuw-Zeeland rondgereisd. Nu gaat de familie weer terug naar het koude kikkerlandje en ik ga weer verder als backpacker. Ik ben benieuwd wat voor avonturen ik hier zal meemaken!

See ya

Reacties

Reacties

Dian

Hi Bregje, leuk verhaal en een te gekke baan!! Geweldig!
Ik wens je nog een fantastische tijd in Nieuw-Zeeland.
Dikke knuffel van mij????????????.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active