Braussi.reismee.nl

Don't you wish your campa was hot like me?

Een maand rondtouren in onze Jucy Campercar. Het had zo z'n ups en downs, maar wat hebben we het geweldig gehad! 4 meiden in die prachtige toyota, een en al gekkenhuis! (vooral als het gaat om navigeren). Nadat een jongen van Greyhound (dit is een reisbureau) ons eindelijk een auto had aangesmeerd vertrokken we vanuit Cairns.
Eerste dag al te laat vertrokken, dus waar gingen we nu slapen? In het donker raden wordt hier sterk afgeraden, want langs de weg kom je genoeg platgereden kangoeroe's en wallabies tegen. Met dank aan de app Wikicamps wisten we een campingspot te vinden. Hiermee vind je namelijk alle (gratis) campingspots in de buurt. Nu zijn deze plekken niet altijd ideaal en kun je je alleen wassen in een creek of zelfs helemaal niet. Zo hebben we in de buurt van Rockhampton een keer gratis en voor niks in een tankstation gedoucht, of bij het strand in Airlie Beach onder die ijskoude douche. Echte backpackers style!

Eenmaal op een 'camping' aangekomen moeten we natuurlijk gelijk uitvechten wie er in de tent moet slapen. Ik moet zeggen, die tent is niet de meest comfortabele slaapplek, vooral niet als de regen met bakken uit de lucht komt vallen. Gelukkig was het weer in Innisfail helemaal goed en konden we gaan skydiven!! 15000 ft hoog met een vliegtuigje de lucht in en dan die diepte in springen. It was totally awesome!
Richting het zuiden hebben we steeds mooiere dingen gezien zoals Magnetic Island met z'n vele koala's, prachtig uitzicht op de top van de berg en kangoeroes op de camping. The Whitsundays met Whitehaven Beach (het mooiste strand dat ik ooit heb gezien), Agnes Water waar we onze surfskills hebben verbeterd and last but not least Fraser Island.
Fraser Island was een avontuurlijke tour waar je met jeeps over moeilijke paden en lange stranden reed om vervolgens bij prachtige meren en uitzichten uit te komen. Ohja, en kamperen op het strand met dingo's (soort wolven) niet te vergeten!
Al deze plekken liggen aan de oostkust en waar water is zijn beesten, dus 1 tip: gebruik insectenspray, want anders krijg je dikke enkels met 46 bulten door o.a. zandvliegen en dazen.

Nu zijn we tijdens Halloween aangekomen in deze chille stad Brisbane. We wilden allemaal gaan stappen, maar een campingspot vinden in een grote stad is nogal lastig...dus hebben we uiteindelijk random ergens aan de straat geparkeerd en gratis heel sneaky in een hostel geslapen/gedoucht bij mensen die we al eerder deze reis hebben ontmoet.

Met pijn in ons hart moesten we onze baby Jucy 2 dagen later inleveren. Het duurde ons zo'n 88 uur om haar schoon te maken, maar dit hebben we natuurlijk met alle liefde gedaan. De club van 4 gaat nu uit elkaar, want we gaan allemaal ergens anders werken. Eerst nog even op een bushcamp kayak tour in Noosa samen met Tessa en dan op naar The Whitsundays!

See ya mate!

Hil

Hey Mate,
Wat een prachtig verslag! Leuk om op deze manier met je "mee te reizen". Succes met werk en take care.... X