Braussi.reismee.nl

Loose Town en Tasty Tepels

Daar zit je dan aan de andere kant van de wereld als lonely backpacker. Inchecken in je crappy hostel waar je de aankomende dagen met 5, 7, 9 of 31 anderen je kamer zult delen. Je denkt dat iedereen elkaar al kent, maar nee, iedereen die in zo'n hostel verblijft zit in hetzelfde schuitje als jij en heeft hetzelfde gekke plan om een beetje rond te reizen. They say no plan is the best plan.

Ik moet zeggen, in zo'n kamertje ontmoet je de meest rare mensen. Er was laatst een amerikaanse gast van 28 die vertelde dat hij in oktober gaat trouwen met een norweegs meisje van 23, omdat hij graag een norweegs paspoort wilt en zij een amerikaanse. Ze hebben elkaar dit jaar in Oz ontmoet en nu praten ze online om elkaar beter te leren kennen. Ik noem dit insane. Zo heb je ook van die crazy duitsers die hun mond niet kunnen houden en niet snappen dat je probeert te slapen.
Maar goed, met zulke mensen wil ik liever niet verder reizen, dus gelukkig hebben meerdere backpackers zich aangemeld bij de Work and Travel Company waardoor ik hele leuke mensen heb leren kennen. In de WTC office komt iedereen samen die opzoek is naar werk of info wilt over het travelen. De tweede dag in Sydney was hier een presentatie over o.a. de australian slang (check out the video). Ook kwam er een super enthousiaste gekke surfer dude over z'n surfcamp vertellen en dit klonk gelijk redelijk aantrekkelijk in de oren.
Nu zit ik dus al een hele week op dit heerlijke yolo-surfkamp met genietende mensen en crazy surfdudes die er allemaal hetzelfde uitzien met hun petten en vieze lange haren. Het kamp ligt zuidelijk van Sydney, oftewel Shitney zoals de surfers zeggen, en we krijgen 4 uur per dag surfles op Seven Mile Beach. Elke surfgroep heeft een eigen naam. Zo is er een canadese jongen, Dave, die honderd keer per dag 'loose' zegt (dit betekent o.a. dronken worden/zijn), dus zijn surfgroep heet Loose Town.
Wanneer je surft moet je op een bepaald moment jezelf opdrukken om op je surfboard te kunnen staan. Als geheugen steuntje moet je onthouden dat je jezelf omhoog duwt wanneer je duimen ten hoogte liggen van je tepels. Daarom heet mijn groepTasty Tepels.
Naast het surfen is het een en al chillen, slapen en eten. Zo hebben we deze week kangeroe gegeten, maar eerlijk gezegd was het niets bijzonders.

Helaas is de week alweer om en moeten we weer terug naar het echte backpackers leven. Hop met de bus terug naar Shitney, maar aangezien er daar geen echte australiers wonen en er regen op komst is, vlieg ik deze week lekker naar Cairns! See you later man!

Hilletje

Cairns is leuk!

wim vos

spectaculair Breg! Die laatste foto op die plank!

Puck

Hahaha crazy duitsers, klinkt goed!