Braussi.reismee.nl

It was sweet as bro!

Nadat de familie me weer verlaten had in Queenstown ging ik opzoek naar een hostel, want ja de tijd van de luxe was weer voorbij. Nu had ik mij iets beter voor moeten bereiden voor mijn reis in Nieuw-Zeeland, want ik had geen idee wat ik wilde gaan doen of waar ik heen wilde. Ik had ook geen idee dat Queenstown een overvolle stad is door alle toeristen en dat een hostel voor diezelfde nacht boeken vrijwel onmogelijk is tenzij je veel geld uit wilt geven. Mijn enige optie was toen of om een bus te pakken naar de fam in Christchurch of een hostel boeken voor 200 dollar (ja daaag dus echt niet). Voordat ik het wist zat ik in de bus en kon ik nog een avondje met mijn lieve familie doorbrengen.

De volgende dag moest ik vroeg op om de Kiwiexperience bus te pakken. Dit is een tourbus voor vooral backpackers. Je kunt verschillende routes boeken en op- en afstappen wanneer je wilt. De buschauffeur is een soort tourguide en helpt je bij het plannen van je trip. Je kunt de route van de bus volgen, maar je kunt ook ergens langer blijven en dan de volgende bus weer opstappen. Zo heb je verschillende buschauffeurs en mijn favoriet heette Bods. Een geweldig grappige man, typisch Kiwi, altijd in voor een feestje en ook erg duidelijk en behulpzaam wanneer je vragen hebt. Verder is deze manier van reizen gewoon geweldig, omdat je snel veel nieuwe mensen leert kennen. Zo leerde ik de eerst dag verschillende mensen kennen uit Duitsland, Israël, Amerika, Ierland en een meisje uit Taiwan. Met deze mensen heb ik gereisd tot aan Auckland en we hebben plekken bezocht zoals Kaikoura (waar ik met wilde dolfijnen heb gezwommen), Wellington, Taupo en Rotorua. Vanaf Auckland vlogen de meeste mensen weer naar huis, dus ik moest weer nieuwe vrienden maken.

Auckland is een mooie grote stad, maar er is niet heel veel te doen. Na een nacht in het XBase hostel wilde ik daarom alweer verder gaan reizen met de bus, maar nu is er toch een minpuntje. Doordat Kiwiexperience zo populair is geworden, zijn de bussen overvol, dus als je niet op tijd aangeeft wanneer jij met de bus mee wilt dan kom je op standby te staan. Dit overkwam mij in Auckland waardoor ik 2 ochtenden vroeg op heb moeten staan om te hopen op een plekje in de bus. In Auckland heb ik me die andere 2 dagen dus redelijk verveeld en ik was erg blij toen ik eindelijk de bus in mocht.

In de bus richting Hot Water Beach zat er een Engels meisje voor me die al snel heel vrolijk zei: ‘Hi i’m Hannah, what’s your name?’. Vanaf dat moment waren we best friends en ik heb de rest van mijn tijd in Nieuw-Zeeland vooral met haar doorgebracht. Voor Hannah in de bus zaten een jongen uit Spanje, Jaime, en een meisje uit Duitsland, Jasmin, die samen in Sydney studeerden. Zij sliepen die nacht toevallig bij mij op de kamer, dus met hen ben ik naar Hot Water Beach geweest die avond. Dit strand heet zo omdat je kuilen in het zand kunt graven en vervolgens komt er dan gloeiendheet water in. Zo gaat iedereen lekker met z’n drankje een kuil graven en in je zelfgemaakte bad zitten.

Eenmaal in Taupo werd ons groepje groter. Met een aantal mensen uit de bus gingen we daar ’s avonds een boottocht maken waarbij je zelf je drankjes mee kunt nemen en gratis pizza krijgt. Ideale backpackers deal! Zo hebben we nog een jongen uit Ierland, een jongen uit Engeland en 2 meisjes uit Engeland leren kennen (Jaynie en Claudia). In Taupo hebben we de volgende dag een wandeling gemaakt. Het heette de Tongariro crossing en dit is een wandeling van zo’n 6 à 7 uur waarbij je een van de bergen van lord of the rings kunt beklimmen. Een prachtige tocht!

Zo kan ik nog veel meer leuke dingen opnoemen zoals de Mauori Village in Rotorua waar de echte cultuur hebben kunnen proeven, Franz Josef met z’n prachtige glaciers, River Valley in the middle of nowhere, Lake Mahinapua waar we een groot verkleedfeest hadden enz. Dit feest is echter wat minder geeindigt, omdat een van mijn vriendinnen in glas was gaan staan waardoor ze een diepe snee in haar voet had. We hebben de ambulance moeten bellen en ze is de volgende dag naar Christchurch gebracht (groter ziekenhuis), omdat ze geopereerd moest worden. Gelukkig kon ze in Christchurch met mensen verblijven die ze kende en later hebben we haar met z’n allen weer bezocht.

Als laatste moet ik Queenstown niet vergeten! Dit is een kleine, maar leuke stad met een groot meer. Dit is de stad van de avontuurlijke activiteiten zoals bungy jumpen, skydiven, raften, canyoningen etc. Dit is ook de stad waar elke dag feest is. Het is helaas ook de stad waar iedereen daarna een andere kant op gaat. Gelukkig gingen mensen waar ik het meest mee omging ook weer naar boven naar Christchurch, dus daar hebben we goed afscheid van elkaar kunnen nemen. Wie weet zien we elkaar allemaal terug in Sydney, maar voor nu: Kia Ora!

Reacties

Reacties

Joke

Bregje, wat een super leuk verhaal.
Ik krijg daardoor toch weer een andere kijk op Nieuw-Zeeland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active