Braussi.reismee.nl

Er is een dag van komen en een dag van gaan

Het is opvallend om te zien hoe anders de mensen hier in het leven staan. De meesten leven van dag tot dag in plaats van dat ze uitkijken naar bijvoorbeeld hun weekend. Ze nemen hun tijd en maken zich niet druk om te laat te komen. Haasten zoals Nederlanders kennen ze hier niet. Dit merk je zoal aan de bustijden (de bus kun je hier dus eigenlijk nooit missen!). Ook is het hier all about giving. In verschillende hostels krijg je van iedereen eten en drinken aangeboden zonder dat ze er iets voor terug willen (echt waar!). Dit is dus totaal anders dan die hebberige Nederlanders. Wanneer je hier iemand ontmoet kun je dus eerder dingen aannemen. Oh, maar vergeet niet dat je Australiërs niet gelijk naar hun beroep mag vragen. Vrijtijdsbesteding is hier namelijk vele malen belangrijker dan een baan. Kortom, de Ozzies zijn super aardige mensen en pure levensgenieters.
Ohja, en als je een Australiër met vieze zwarte voeten ziet lopen, he's not homeless! Ze lopen hier gewoon graag op blote voeten. Glas of sigaretten zul je op de straat dan ook niet vinden. Oude mannetjes die langs het hockeyveld een lekker sigaretje opsteken helaas ook niet.

Al deze info. heb ik natuurlijk niet uit mijn duim gezogen, maar gehoord van een echte Australiër, Simon. De afgelopen dagen heb ik namelijk doorgebracht met zijn familie. Hij woont in een mooi huis in freshwater (dit ligt dichtbij het centrum van Cairns) samen met zijn vrouw en twee kleine kinderen. Via via ben ik hier samen met 3 anderen terecht gekomen en omdat de familie op vakantie ging hebben wij met liefde op hun huis en huisdieren gepast. Eenmaal weer terug van hun kampeertrip hebben ze ons het een en ander van de stad laten zien inclusief de local spots. Natuurlijk zijn we zelf ook op pad geweest en hebben we met een boottocht gesnorkeld op het Great Barrier Reef en gedanst in The Woolshed.

We mogen nog een aantal nachten in dit paradijsje blijven slapen en we worden heerlijk verwend met Martina's gezonde kookkunsten! Want zoals de oude baas altijd zegt, ge moet goed eten he!

Nu we zoveel van Cairns hebben gezien, is de dag van gaan bijna aangebroken (we zitten hier tenslotte al bijna 2 weken). We hebben van Simon al de tip gekregen: you haven't been in Australia until you have had a shag in the swag. We'll keep that in mind...

Have a good one. Cheers!

JoX

a shag in the swag?

Dian

Leuke foto's Breg. Heel schattig met die kangoeroe????.
Beetje eng met zo'n slang in je handen, lijkt mij!
Wat is a shag in the swag?
Veel plezier en geniet ervan!????